شش گزینه غذایی سبز که بیشترین تأثیر را در کاهش وزن دارند | خانواده مطهر

شش گزینه غذایی سبز که بیشترین تأثیر را در کاهش وزن دارند

اگرچه گنجاندن سبزیجات در رژیم غذایی مهم است اما قرار نیست که مصرف همه آن‌ها به کاهش وزن کمک کند و شما را به اهداف تناسب اندام برساند.

برخی از سبزیجات نقش مؤثرتری در از بین بردن چربی‌های اضافه بدن دارند که ۸ نمونه از مهم‌ترین آن‌ها از این قرارند:

کاهوی سبز: کاهو سرشار از فیبر، ویتامین ث، فولات و منگنز است و احتمال اینکه پس از خوردن این غذا به سراغ پرس دوم غذا یا دسر بروید را کمتر می‌کند.

آووکادو: آووکادو حاوی مقادیر مناسب اسیدهای چرب غیراشباع تک زنجیره است که در چربی¬سوزی شکم، نقش دارند. همچنین دارای ۲۰ نوع ماده مغذی ضروری مثل فیبر، پتاسیم، ویتامین ای و اسیدفولیک بوده و تحقیقات نشان می‌دهند کسانی که از آووکادو به‌صورت منظم در برنامه غذایی خود استفاده می‌کنند، شکر کمتری مصرف کرده و شاخص توده بدنی و سایز دور کمر آن‌ها نیز کمتر است.

تخم کدو: تخم کدو حاوی مواد معدنی ضروری مثل آهن، فسفر و منیزیم است و منبع بسیار خوب عنصر روی نیز می‌باشد. این آجیل، سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را نیز کاهش می‌دهد. اگر تخم کدو باب میلتان نیست، پسته نیز جایگزین خوبی است و تقریباً همان خواص این دانه را دارد.

فلفل سبز: مملو از ویتامین ث بوده و خاصیت چربی¬سوزی دارد. مطالعات نشان می‌دهند که کسانی که دچار کمبود ویتامین ث هستند، چربی اندوخته بیشتری در بدن خود دارند. پس خوردن میوه¬ها و سبزیجاتی که منبع این ویتامین هستند، می‌تواند بدن را به‌سوی چربی¬سوزی سوق بدهد. همچنین، ویتامین ث به بدن در جذب آهن کمک می‌کند.

کلم پیچ: این سبزی، سرشار از کلسیم است که به چربی سوزی و کاهش سایز دور کمر کمک می‌کند. همچنین، حاوی آهن و لوتئین (ویتامین چشم) است و آن‌قدر قابل تطبیق است که می‌توان از آن به‌جای سبزیجات دیگر در تهیه انواع سوپ استفاده کرد.

لیموترش: بین مصرف لیموترش و کاهش وزن رابطه وجود دارد. لیموهایی رو انتخاب کنید که سفت و نسبت به‌اندازه‌شان، سنگین باشند و پوست براق داشته باشند و رنگشان هم سبز تیره باشد.

ديدگاه ها در اين مطلب .

طراحی و اجرا توسط : امید حسینایی