راحت زندگي كنيد (سید مهدی میرشریفا) | خانواده مطهر

راحت زندگي كنيد (سید مهدی میرشریفا)

سید مهدی میرشریفا
تصوير ذهني روشني از سلامت جسمي و رواني مطلوب داشته باشيد. زماني كه فشارهاي عصبي مانند خشم، تنفر و كينه افزايش پيدا مي‎كند، فعاليتها ي فيزيكي مانند پياده روي با سرعت، دوچرخه سواري، نرمش عضلاني و ساير فعاليتهاي ورزشي مي‎تواند از شدت اين فشارها بكاهد
1- درباره مشكلات جزئي زندگي نگراني مستمر نداشته باشيد.
تصوير ذهني روشني از سلامت جسمي و رواني مطلوب داشته باشيد. زماني كه فشارهاي عصبي مانند خشم، تنفر و كينه افزايش پيدا مي‎كند، فعاليتها ي فيزيكي مانند پياده روي با سرعت، دوچرخه سواري، نرمش عضلاني و ساير فعاليتهاي ورزشي مي‎تواند از شدت اين فشارها بكاهد.
2- ذهنتان را از نگراني‎ها و بي‎قراري‎ها پاك كنيد.
درباره مسائل لذت بخش فكر كنيد و به خاطر برخورداري از نعمت سلامتي، شاكرباشيد.
3- زندگي كوتاه است ! آن را در آغوش بگيريد ! از آن لذت ببريد و به آن احترام بگذاريد! لبخند بزنيد و با صداي بلند بخنديد.
خنديدن نه تنها فشار عصبي و تشويش را كاهش مي‎دهد، بلكه به طول عمر نيز مي‎افزايد. زماني كه احساس فشار و اضطراب مي‎كنيد، يك فيلم خنده دار ببينيد، يك كتاب خوب بخوانيد و با بعضي از دوستان شوخ طبع خود تماس بگيريد.
4- نگرش مثبت داشته باشيد.
نگرش مثبت سطح آسيب پذيري فرد را در برابر تصادف و بيماري‎هاي ناشي از فشار عصبي مانند نارسايي‎هاي قلبي را كاهش مي‎دهد.
5- تغييرات هر چند كوچكي را در زندگي خود ايجاد كنيد.
درميان فعاليت‎هاي روزان ، يك فنجان چاي بنوشيد و يك دوش 30 دقيقه‎اي بگيريد. بهتر است يك سرگرمي براي لذت بردن پيدا كنيد.
6- خواب شبانه خوبي داشته باشيد.
يك خواب عميق آرامبخش باعث رفع خستگي سلسله اعصاب و ” خنك شدن ” مغز مي‎شود. از اين طريق جلوي بيماري‎هاي ناشي از فشار عصبي را مي‎گيريد.
7- از خودتان زياد انتقاد نكنيد.
هيچ كدام از ما انسانها كامل نيستيم، به جاي توجه به كمبود ها، به ويژگي‎هاي مثبت شخصيت خود توجه كنيد.آنها را پيدا كنيد و پرورش دهيد.
8- اهداف جديد و واقع بينانه‎اي انتخاب كنيد.
براي نمونه شما مي‎توانيد نقاشي كردن، ظريف كاري روي چوب، سفال سازي و … را در برنامه زندگي خود قرار دهيد. همه ما براي بيدار شدن از خواب و آغاز فعاليت روزانه، نياز به دلايل مثبت و انگيزه‎هاي لذت بخشي داريم، لذا مشاهده ليست اهداف روزانه، در دسترسي آسان به آن اهداف به ما كمك مي‎كند.
9- از تمرين‎هاي مختلف آرام سازي استفاده كنيد.
آرام سازي در كسب انرژي جسمي و رواني به ما كمك مي‎كند. برا ي اين كار با دقت و به آرامي عضلات و ماهيچه‎هاي بدن خود را سفت و سپس آنها را شل كنيد.

ديدگاه ها در اين مطلب .

طراحی و اجرا توسط : امید حسینایی