ورزش راز خوشبختي-(عبدالعلي چنگيز) | خانواده مطهر

ورزش راز خوشبختي-(عبدالعلي چنگيز)

اما با ورزش منظم اين روند معكوس نمي شود. علاوه بر اين بسياري از فوائد ورزش كردن ناشناخته باقي مانده و در ميان عموم مطرح نمي شود، در صورتي كه بايد بدانيم با ورزش كردن عناصر مضر خون مانند قند، كلسترول و تري گليسيريد پايين آمده و ميزان كلسترول خوب (HDL) و بد(LDL) را تنظيم مي كند. يكي از مهم ترين نكات آن است كه ورزش به صورت منظم و دايمي ظرفيت رگ هاي قلب و شريان هاي اكليلي را با در كنار هم قرار دادن شريان هاي كوچك و جديد و مويرگ هايي كه در كنار رگ هاي نيم بسته پديد آمده اند، افزايش مي دهد. در همين راستا مراحل لخته شدن خون را به تا خير انداخته و به عنوان يك محافظ در مقابل حمله قلبي عمل مي كند.

ورزش آرام ولي منظم تا 50 درصد از بيماري هاي قلبي و حمله قلبي پيشگيري مي كند و خطر افزايش ديابت را كاهش مي دهد. همچنين ورزش مغز را تقويت و در واقع قدرت حافظه را زياد مي كند و خطر ابتلا به آلزايمر و جنون مغزي را به تعويق مي اندازد و به طور قابل توجهي از افسردگي مي كاهد. ميزان مصونيت و ايمني بدن كه با افزايش سن رو به كاهش دارد تنها در سايه ورزش مستمر نه تنها كاهش نيافته بلكه بيشتر مي شود. يك ليست نامحدود از مزيت هاي ورزش كه منجر به افزايش طول عمر، تعويق پيري و بهبود كيفي زندگي شده را مي توان ارايه كرد. ساده ترين، معمول ترين و شايد ايده آل ترين نوع آن پياده روي است. حدود 20 تا 30 دقيقه ورزش ايروبيك به مدت سه بار در هفته فرد را جوان تر، چابك تر و متناسب مي سازد. پياده روي تند با سرعت 3 تا 4 كيلومتر در ساعت فرد را شاداب و پرانرژي كرده و نقش حياتي در ايجاد يك زندگي بدون بيماري ايفا مي كند.

ديدگاه ها در اين مطلب .

طراحی و اجرا توسط : امید حسینایی